Aanvragen paspoort / ID kaart

      Reacties uitgeschakeld voor Aanvragen paspoort / ID kaart

Ook dit jaar komt een medewerker van de ambassade met een mobiel aanvraagstation voor Nederlandse paspoortaanvragen naar de Honoraire Consulaten in Izmir en Antalya.

Data:
• Izmir: 20 mei 2019 (consulate@nedconsulizmir.com)
• Antalya: 22 mei 2019 (cigdem.arasli@nedconsulantalya.com.tr)

U kunt per e-mail een afspraak maken met de assistenten van onze Honoraire Consuls. Het aantal afspraken is gelimiteerd. Wij verzoeken u dan ook zo snel mogelijk contact op te nemen met de assistenten en een afspraak in te plannen

Vermeld in uw aanmeldingsmail de volgende informatie:
• Volledige voor- en achternaam (meisjesnaam indien deze ook in uw paspoort staat vermeld)
• Geboortedatum
• Huidige paspoortnummer
• BSN-nummer
• Telefoonnummer waarop u te bereiken bent

Geef duidelijk in uw e-mail aan of u een ID-kaart of een paspoort wilt aanvragen en of het een eerste aanvraag dan wel een verlenging betreft.

Checklijst aanvraag:

Voor de aanvraag van een paspoort of ID-kaart is het belangrijk dat u de juiste documenten kunt laten zien. Maak daarom eerst per paspoort of ID-kaart de persoonlijke checklist voor u of uw kind aan. Dan weet u welke papieren u voor elke aanvraag nodig heeft. Bij stap 2 ziet u of het land waar u woont aanvullende eisen stelt.

  • Lever van elk document altijd het origineel en een kopie in.
  • Het kan zijn dat u buitenlandse documenten moet laten legaliseren.
  • U kunt documenten inleveren in het Nederlands, Engels, Duits of Frans. Vraagt u in het buitenland een paspoort of ID-kaart aan? Dan mag u ook een document van de burgerlijke stand in het Spaans inleveren. Heeft u een document in een andere taal? Laat het dan vertalen bij een beëdigd vertaler.
  • Het is mogelijk dat er extra documenten worden gevraagd.
  • Zorg dat u in persoon verschijnt om de aanvraag in te dienen. Dit geldt ook voor minderjarigen, bijvoorbeeld uw kinderen.